Zarządzanie jako proces kierowania sprowadza się do bardzo wielu sektorów działalności. Osoba trudniąca się tym zajęciem w swojej codziennej pracy musi kontrolować zarówno podlegających jej pracowników i ich pracę, jak i samą firmę i jej kondycję. Zarządzanie więc w swojej najbardziej podstawowej klasyfikacji dzieli się na kierowanie firmą, w obrębie którego wyróżnić należy: zarządzanie finansami, zarządzanie strategiczne, operacyjne, funkcjonalne i procesowe oraz kierowanie ludźmi. To ostatnie ściśle wiąże się z koniecznością kontrolowania ich czasu, dysponowania wiedzą i umiejętnościami pracowników, a także łagodzeniem powstających w zespole konfliktów.
Niektóre z umiejętności przywódczych są dane z góry, jako cecha charakteru. Większości jednak należy się nauczyć, jest więc nadzieja także dla tych, którzy nie urodzili się dowódcami.
Wiedzy o wszystkich sektorach zarządzania dostarczają szkolenia biznesowe w tym zakresie, świadczone przez firmy szkoleniowe działające na terenie całego kraju. Efektywne zarządzanie czasem własnym i dyspozycyjnością innych, kontrolowanie finansów firmy, czy zarządzanie konfliktem – te tematy nie mają tajemnic dla rekinów biznesu i nie powinny wydawać się wiedzą tajemną także tym, którzy dopiero aspirują do stanowiska zarządczego.
Wasze ostatnie komentarze